17‏/09‏/2011

درس قاسى....و اتعلمته




احيانا كنت بفرح لما اقول لاى حد

شعورى من ناحية شخصيته

او حتى مشكلة تخصه

و احيان تانية كنت بحس انى ببقى

قاسي شوية

مش عشان كده بس

دايما مش بحب الشخص اللى انا بحبه

القيه عايش بدون هدف

او احيانا الاقيه بيفكر فى انه يعيش وقته

و خلاص

بس فى الفترة الاخيرة

حسيت انى بقيت قاسي جدا

يعنى من كام يوم كنت بتكلم مع اخويا

بالرغم من انى كنت فرحان اننا اخيرا قعدنا نتكلم

مع بعض و فرحت اكتر انه كان بيحكى ليا

عن حاجات كتيرة كنت عايز افهمها

ساعتها اعترفت بانى

كنت قاسي  لدرجة انى كسرته

كسرت فيه حلمه او احساسه بالامان

مع انه قالى انى كلامك صح

بس ساعتها اخدت بالى ان فى جرح كبير

نزف عنده بغزاره لدرجة

انى حسيت ان المكان المفضل لينا

بقى كله دم

حسيت فى عينه رجاء انى اسكت

او انه ندمان انه خرج معايا من الاساس

بعدها قررت انى اتعلم من الدرس دا

و اسكت شوية

لانى متاكد  ان من حق كل واحد انه يعيش

التجربة اللى بيحبها

مهما كانت خطورتها

بس دا احسن

من انى اسبب له جرح

او ازعله او افقده


بجد انا اسف  لاى حد كنت معاه قاسي

او حاولت اضايقه بكلامى

عن احساسى بصوت عالى