31‏/05‏/2011

يا بت غششينى


كرهت الدراسة و قولت احب...
لقيت نفسي عايش بجرح القلب..
نسيت الدنيا و جبت قرطاس لب..
و اييييييييييه!!

...لو كنت معاكي في اللجنة يا بت غششيني..
لو هسقط مرة تانية عمرك ما هتلاقيني..
غير بلب واقف ببيعه طول سنيني..
وانتي تعدي جنبي كأنك ولا تعرفيني..
و لما تعوزي لب عارفك مش هتجيني..
و تعدّي بالقطاس قدامي و تغظيني..
و لا هتجربي قرطاسي مع ان نوعه صيني..
و هيبقى ورقه أصلي مش بايظ صدقيني..
و اللب ابيض وسوري طازة جربيني..
لو كان ملكيش في اللب كفاية تشجعيني..
بس الله يباركلك حاولي تنفعيني..

أنا بكره أكون نفسي و يبقى موبايلي حديث..
كلامي بجد حقيقي و مش كلام تهييس..
كلمتي دايما سيف لأني مش شاب سيس..
لما أروح للوالد و أجيبلك شبكة في كيس..
أكيد هيطير من الفرحه عشان انا جيتله عريس..
و هيبقى يا عيني فاكر شهر عسلك في باريس..
مع ان يا بت آخرك أسبوع في غيط في أبيس..
و اجيبلك طرحه بايظه معموله بأرخص دبابيس..
على فكرة انا مش فقير أخوكي نشلني في اتوبيس..
خلصت حكايتي يا عالم و دلوقتي بقول خلاويص..

و لو كنت معاكي ف اللجنة يا بت غششيني..
لو هسقط السنة دي عمرك ما هتلاقيني..